forts,

-Vart?frågade sullie.
-kan du hålla käft frågade alice.
-Men tat lungt.
-hur ska jag ta det lungt när du tappat bort oss din idiot sa alice.
-MEN HALLÅ!det är ju mitt fel oxå -.- sa Soffan.
-Ja sluta skälla på mig bara sa sullie.då såg vi witen komma fram genom skogen.alice sprang framm till witen.
-WIIIIIIIIIIIIITEEEEEN sa hon och kramade honom.
-ehh hej sa han och rodnade.
-Vet du var vi är någon stanns? frågade jag.
-MMM vi är i fjällnora sa han och asg.
-jätte kul witen ,om du inte säger kommer jag att slå di sa jag.
-Haha jätte kul hoda du är typ den svagaste tjejen här sa witen .jag gick fram till honom och
___________________________________________
gav han en box på armen ,
-skärp dej! vet du vart vi är ?! sa Hoda och höjde rösten en aning
-Jaja,, jag var precis med Amir och skulle tillbaks till stugan
det är bara att gå...
-vad? sa Alice
-ehm jag har glömmt vilket håll jag kom i från ,
-åh fint sa Sofia och kollade ner i marken ,
-aja , vi kommer ut härifrån sa Alice och började gå rakt in i skogen,
-ska vi inte vända och gå samma håll som vi kom ifrån? frågade sofia
och kollade sedan på Sullie för att få lite stöd , det var ju trots allt dom
som hade virrat in alla i skogen ,
-ja , det tycker jag med säger Sullie ,
-nej nu gör vi som Alice säger , säger Hoda och går
efter Alice och alla andra lyder motvilligt ,
sammtidídigt så är Emma,Ewwe , och Elsa med varandra på stranden och solar,
-hallå skulle inte Sullie och dom också komma? säger Emma och
sätter på sig solglasögonen ,
-jo jag tror det sa Elsa och vände sig om för att sola ryggen ,
-men asså tänk om något har hännt dom ? sa Emma oroligt ,
-nej gumman , ta det lungt nu sa Ewwe och klappade henne på ryggen ,
-vi är nästan ensamma på hela stranden det är bara Anton , Roman ,
Hugo , Simon , som är vid hopptornet och leker , vet ni vad det
betyder ? ...säger Ewwe och sätter sig upp ,
-tjeeeeeeeeeeeejsnack! säger både Elsa och Emma i mun ,
(bara för att ni inte ska bli så förvirrade så bor Elsa i stuga 1
men brukar endå vara lite med Evelina och Emma vid stranden
och nu är dom med varandra )
-Emma vad hände mellan dej och Anton har ni bråkat? frågar Elsa
som inte har varit med så mycket eftersom hon är i den andra stugan
så hon vet inte vad som har hännt,
-jo,men..jag är inte så arg på honom bara ganska irriterad,
säger Emma och kollar ner i marken,
sammtidigt så håller jag och Poyan på att gå till dom andra stugorna för att
hämta "dom andra" killarna ,
det är en ganska pinsamm tystnad, och jag gör ett försök till att lätta upp stämmningen,
-såå..hur gammal var du när du var liten ?
-jag var..vänta va?
-ojj , jag är ehum nervös
-för vaddå? frågar han och kollar konstigt på mig ,
-va? jaha nej inte så...ingenting.
-okej...
och det återgår till en ganska pinsamm tystnad igen,hon tittade ut på träden.-----------------------
-Så..vem tror du skickade ehm ..brevet,frågade Poyan.
-Jag vet inte ,det kan ju inte varit Alice,sa Adela.
-VRF INTE?frågade Poyan.
-Eh hon eller det kan ju vara hon ,sa Adela tyst igen.
-Nej men ärligt vem tror du?frågade Poyan.
-eh men har någon varit konstig mot dig eller kanske extra snäll eller nåt,frågade Adela.
-Eh jo ........OJ här bor ju de!sa Poyan och sprang och knackade på dörren lite snabbt.Hugo öppnade dörren.
-Hej Poyan ,sa Hugo .
-Hej är Amir här?frågade han.
-Eh...de gick ut till skogen vetu sa han.
-Jaha okej hejdå sa Poyan. och gick tillbaka till Adela.
-Eh jo de är där borta ,sa han.
-Vart?jaha där okej sa Adela.Och gick bakom stugan .
-TJO ,vill du ha?frågade Amir och räkte framm ett packet.
-Eh nej sa han och vända sig om.Adela komm.
-Heej A-Amir sa Adela.
-Hej sa Amir och kollade argt på Poyan.Adela gick framm och kramade hnm.
-Så vi tänkte om ni ville komma och bada ,frågade Poyan.Amir tittade frågsamt på witen.
-HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH,skrattade witen(som vanligt).
-Vad?frågade Poyan.
-EHH sa Amir.
-Eller ,så kan vi vara här och bara vara ,sa Adela.
-EH ,sa Poyan.och kollade på Amir .
-Skit samma jag kan gå om det är så ,sa Adela.
-öh nej gå inte ,sa Poyan.
-MM men vi kan ses senare och bada sa Adela och började ¨gå.
-Eller så klart vi kommer sa Amir
___________________________________
han såg hur ledsen jag blev och då följde alla med till stranden ,
sammtididgt i skogen :
-asså vart fan är vi ? gnäller Alice.
-men käft , jag har koll på läget! säger Hoda.
dom fortsätter att gå längre in och klockan är runt 13.00
-vi kan ju iaf prata medans vi är här? säger sofia ,
-tänk om det kommer en björn? piper Alice
-det finns inga björnar här ,
-HAHAHHAHAHA skrattar witen i bakrunden men han tystnar snabbt
när han hör ett högt ljud bakom ett träd framifrån.
Sofia skriker högt och springer tillbaks och efter
kommer hela gänget ,
-jag sa ju det , björnar ! skriker Alice.----------------------
-Håll käft ,det var bara jag!!skrek jag.och gick ut ur skogen efter att haftletat efter bär.
-Men vad gjorde du dä??skrek Alice .
-Jag tänkte att vi kanske kunde lämna de som spår ifall  vi skulle gå mer fel.
-Ah tack sa Alice men jag hörde inte vad hon sa så jag åt upp alla mitt framför henne.
-Meen vad gör du!!!??skrek Alice och var alldeles röd i ansiktet.
-VET DU VAD,JAG ÄR SJUKT TRÖTT PÅ DIG JAG ORKAR INTE JAG OCH SOFFAN DRAR ,sa jag.
-Eh ,jag tror inte det sa Soffan tyst.
-Nehe DÅ DRAR JAG SJÄLV sa jag och började springa därifrån samtiditg som jag grät.
            ------samtidigt vid stranden-----
-Vill ni köra simtävling?frågade Poyan.
-Ja vrf inte? Sa amir.
-JAG kommer vinna er båda jag är ju bäst fan,sa Amir igen och kollade på Adela.
-Jaa säkert sa Poyan och började simma.
-Jävla fuskare sa Amir och simmade efter samma med adela.
-Hohohoooo jag sa ju deee sa Amir.
-mmm,sa Poyan lite halv surt och försöker brota ner amir ,(det lyckades jue)
-Vad är mitt priis,frågade Amir.
-Vad gillar du mest?frågade Adela.
-Jag skulle nog vilja ha en puss, sa han och blinka till ,
___________________________________________________
-haha från Poyan då eller ? sa jag och log lite hånfullt,
-haha , sa han och sa inget mer,
-skulle inte Simon komma till vår grupp idag? frågade Poyan och kolla på mig,
-asså jo , han skulle typ komma ikv eller på eftermiddagen ,
-aha okey, sa Poyan,
-ska vi hoppa från tornet ? sa Amir för att komma in i samtalsämnet
-sure , om du vågar sa jag och skyndade fram till tornet och
klättrade upp , då ser jag Sullie , Alice och Sofia som kommer ut
ur skogen och mot stranden dom står där nere med Poyan och Amir
och kollar upp när jag ska hoppa,
jag backar och tar sats och hoppar ner ,
-haha grymt ! , säger Amir och ler.
-din tur Poyan säger Amir och kollar på han ,
-asså jag ska nog gå till...
-nej komigen nu ! säger Alice .
han går sakta till hopptornet och klättrar till mellersta trampolinen ,
-bättre kan du ! , skriker Sofia nerefrån , sullie klappar händerna och
Alice och Amir hänger på ,
-men hörni han kanske inte våg...vill säger jag och kollar upp ,
-såklart han vågar säger Amir , eller hur poyan ?!
-mm..han klättrar sakta upp och ställer sig på högsta trampolinen ,
sen klättrar han snabbt ner igen och tar tröjjan och springer genom skogen
-men Poyan vänta ! skriker jag ,
-att ni aldrig kan lyssna på vad jag säger , säger jag och tar min tröjja och shorts ,
-vänta !
-vad äre? säger han och kollar ner ,
-du behövde inte göra det ,
-nej men ni tjata?
-skit i dom vi går och köper energydricka , sa jag och kramade honom
-jag har inga pengar..
-nej men det har jag ?
-okej ,
-kom vi går tillbaks till dom andra och sen till kiosken ,
-ja ,
vi gick tillbaks till Alice och Sofia o killarna ,
-vart är Hoda? sa jag när jag hållde på att rota i fickorna efter en tjuga ,
-men asså hon gick åt ett annat håll..
-ett annat håll?! är ni helt dumma i huve?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0