fort,lova Emma att skriva massor,

Meh tråki sa jag och gick ner.
-Okej den som målar naglarna med mig får en 20 lapp sa jag.
-Jahap ingen sa jag .
-Ska ingen här borsta tänderna frågade Anton.
-ORK,sa Poyan .
-Ska sonen till tandläkaren säga ,sa Witen.
-Haha ,jag ska oxå borsta tänderna sa jag.Jag tog upp min tandborste och började borsta.
-SHHÅÅÅ dduoo jiMMMAR SHUUUOLLIIE,sa Anton med tandborsten i munnen.
-Vad?,ta ut tandborsten ut ur munnen när du pratar,Nörd sa jag.
-Ächs det var inget,kan du bevara en hemlighet?frågade Anton.
-JA sa jag och log stort.
-JAG MEEEEE!!! sa Anton och asg .Jag slog till honom och gick ut ur toan.Alla låg i sina sängar förutom Emma som satt vid bordet och typ smsade.
-Jag gick snabbt till soffan som var halv vaken.
-Hej girlfriend ,vgd?
-Ska sova nu godnattis ;*
-Godnatt;* sa jag.och gick upp till min säng tvärs över satt Adela cch skrev i ngt, hon
hållde på och smsar någon.
______________________________________________________
-vem smsar du? frågade Hoda.
-ingen , sa jag och rodnade och stängde av mobilen o la den i bh:n
-okej sa Hoda och vände sig om ,
det var bara en lampa som lyste den var precis brevid Emma .
-Emma släck !
-okej sa hon ,
-Godnatt alla ! skrek jag och blundade ,
det var iskallt på kvällen i stugan tyckte jag iaf, alla andra värkade
inte ha något problem med att sova , jag låg och blundade ett tag
med hopp om att få somna snart då jag hörde
Emma och Anton viska ,
-Anton du måste göra slut med henne?
-jag ska, men jag vill göra det på rätt sätt.
-mh , puss godnatt ,
-godnatt sötnos.
sen blev det tyst jag tänkte på vad jag hade hört vände mig
om och försökte sova , tillslut klättrade jag ner för stegen
-öhum vart ska du ? frågade Witen som var under mig som tydligen
vaknade när jag klättra ner (klumpiduns).
-ehm jag kan inte sova viskade jag´,
Han satt sig upp i sängen , och såg ganska nyvaken ut,
-jag vet iaf nån som skulle bli glad av att få lite sällskap i sängen *blinkblink*
-Haha kul sa jag och rös till ,
det blev tyst tillslut sa jag ,
-jag går väll och lägger mig mellan Emma och Ewwe på golvet då
-gör't , sa han och blundade sen ,
jag la mig mellan Emma och Ewwe och kollade
mobilen en sista gång inan jag somnade
"1 sms" *hörde du också vad jag hörde det där med Emma och Anton / Poyan*
*Ja ,OMG jag är typ i chokläge*----------------------------------------------------------------------------------------------
*Jag med ,asså du måste bäretta för Alice,NU*
*Meh ,vrf jag ,Hon kommer att börja gråta i massvis*
*Vadå ,vill du att jag gör det eller?*
*Nej men vänta tills imorgon,han skulle ju göra slut imorgon,om han inte gör det så säger jag ,okej?Godnatt;* *
*Godnatt ;D*(nu är det jag /hodas perspektiv)Jag själv som som ett ja nej kommer inte på vad det heter.
-GOOD morgon sa jag och väkte Adela.
-VAhh ,sa Adela med en skit sömnig .
-Hur mkt är klockan igentligen?frågade hon.
-Vadd,nej klockan är sex på morgon sa jag.
-Låt mig sova sa Adela.Jahap tänkte jag och satt mig ner i sängen .
-Gubben,hallå,vakna,sa Emma viskande.
-MMRH,hej gmmnnn sa han sömmnigt.
-Jag tänkte att vi kanske kunde ta ett dopp ,bara vi två annars kommer vi aldrig få vara ifred själva.
-Du har rätt ,men vi badar i den biten lite längre bort okej?sa Anton.De tog sina kläder och gick ner till stranden.
Det var en typisk sommardag .jag fick ett sms.*Hej är du vaken eller?*Såklart var det okänt nr.
-Jaa jag är vaken skrek jag.
-Och om du undrar ska jag till stranden och bada så det så,sa jag ganska iriterat.
-Nehe fegis ,så du vågar bara smsa anonymt jaha då får du väll vara feg då sa jag och tog mina badkläder och gick ut ur stugan.MMMh vilket väder tänkte jag när jag satt
__________________________________
på mig gymnastikdojjorna
och gick ner till stranden och satt hon satt sig vid bryggan,
sammtídigt tog jag tag i Alice och drog till köket,
-Alice ? Anton kommer ehum säga en sak till dig idag,
-vaddå har han gjort något till mig? sa hon glatt ,
-nej asså,
då kom Anton och Emma in genom dörren ,
-Antoon skrek jag och han kom och ställde sig brevid mig jag
tog tag i Emma och gick ut ur stugan ,
-äru inte riktigt klok du kan ju inte börja flörta med han innan han
enns har gjort slut med Alice?
-lungn det har inte änns hännt något sa hon irriterat ,
-så ni har inte kyssts ?
-nej.
-ehm okey men vi kanske borde vara en bit bort från huset när Alice
får utbrott ,
-haha okej vi går till kiosken jag har en tjuga ,
-toppen jag har en tia,
jag och Emma joggade till kiosken.När de såg Poyan och Witsava.
-------------------------------------------------------
-Heeeej WITEN!!!!sa Adela.
-Hejj,sa han men hans blick hade fastnat på Emma.
-heej,sa Poyan .
-Vi skulle dra ner till kiosken sa Emma och log stort.
-Jaa vi med sa Witen och skrattade nervöst.
-ahap,sa Poyan och vred sig om .
-Men witen,sa Poyan.Men han hörde inte hnm.Poyan gick lite sakta till Adela.de gick och det var tyst...
-Men fin tröja emma är den ny eller?frågade Witen.
-Vadåå den här sa hon och började skratta.
-Hehe det är min sov tröja ,sa hon.
-Jaha,men då var vi framme sa Witen.De köpte varsin glass.Samtidigt i stugan.Alices mascara ran ner för hennes kinder medans soffan tröstade henne.Precis då komm jag in i stugan Anton hade visst gått.
-Vad har hänt?frågade jag och sprang ner till Alice.
-A-a-antttiion sa hon och började gråta ännu mer.
-Anton gjorde slut med henne,pågrund av Emma,sa soffan.
-VAHHNEJ ,NEJ sa jag och gick framm till Alice och klappade henne på ryggen.
-Vad vill du att jag göra?ska jag kalla min släkt på honom eller ???jag kan gå och spöa ner honom på tre sekunder sa jag.
-Haha nej sa hon och log lite.
-Nehep vill du inte det ,så jag ...Ja jag ska bara gå ut och ....Bada sa jag .
-Haha ,okej ha det så bera sa Alice.
Jag började springa mot Kiosken.
på vägen mötte jag de andra.
-Hej adela sa jag alldeles röd i ansiktet när jag såg Emma.
-Hej gmn sa hon.
-Ja ,jag ska dra och hitta the heart breaker sa jag och stirrade irriterat på Emma.
-VAAH frågade Witen och asg. medans han vände sig om och kollade på emma .
-Hej då sa jag och gick imellan dem och knuffade till Emma.
-VADFAN VAR DET BRA FÖR?skrek Witen.
-Hon förskänar det,hon krossade Alice hjärta genom att bli ihop med Anton Idioten,sa jag och kollade argt på Witen.Han hade stannat upp och kollade yttligare på Emma.
-VADÅ ,du trodde väll inte att hon var kär i dig witen sa jag och gick därifrån.Witen gick åt det mottsatta hållet.
-Vart ska du?frågade Poyan.
-Ingen stans,vi ses senare ,sa han.själv började jag springa .Ner till stranden satt Anton och pratade med Roman.
-Heeej anton ,jo jag undrar om du skulle kunna ställa dig uppsa jag.
-okej ,sa Anton och ställde mig upp.Jag örfilade honom .
-VAD FAN GÖR DU ???sa Anton.
-Det var för att du uttnyjade min bästis vad är det för fel på dig?Skrek jag och blev alldeles röd i ansiktet.
-Låt mig vara sa Han trött.Jag örfilade honom igen.
-VAD FAN VAR DET FÖR NU DÅ ?frågade han och backade bakåt.
-Det var för att du sårade andra personer än dig själv sa jag och gick därifrån.
-VILKA DÅ???skrek anton efter mig.
-DIN bästa vänn Witen han var ju oxå kär i Emma.Samtidigt vid stranden där Witen satt kom
Emma och satts sig brevid honom ,
___________________________________
hej sa hon och kollade ner i marken
-hej..
-du..förlåt,
-va? nej asså du kunde inte veta att jag..
-..gillar mig,
-precis ,
-men förlåt iallafall *kram*
Emma gick tillbaks till mig och Poyan och kramade mig hon
såg ganska ledsen ut,
sammtidigt så var hoda halvvägs påväg till stugan hon
gick in och hämtade sina gympadojjor och gick förbi
Alice
-jag log honom sa hon och gick ut på en promenad i skogen brevid,
jag , Poyan stog fortfarande ganska chockskadade efter Hodas
lilla utbrott ,
-Emma du kanske borde prata med Anton sa Poyan , och kollade på Emma ,.
-du har rätt sa hon och gick och letade efter Anton ,
Det blev en ganska pinsamm tysnad när Emma hade gått ,
-du vet,-smset du fick fick ur oss sammtidigt,
-du först sa jag och log ,
-ehm det var inget sa poyan , vad ville du ?
-nej inget , jag tycker synd om Anton sa jag och kollad bort,
-jag med sa han,
-ska vi gå någonstanns?
-visst , jag tror alla behöver få vara ifred just nu så jag ska bara
hålla mig undan ,
-samma här sa jag och vi började gå mot hopptornet för att kunna sitta där och prata
några från dom andra stugorna satt och sola på stranden men det var
inget vi brydde oss om ,
-ööhhm , jahaap , sa han och sträckte på sig,
-ser du något annorlunda med mig ? sa han och kollade på mig,
-hmm, har du klippt dig ?
-jaa sa han och log ,
-men hur du bor ju i en stuga med oss,
-men jag kan klippa mitt hår själv sa han och såg mallig ut ,
-men hahaaha säg något du inte kan ?
han rodnade och sen blev det tyst igen ,
plötsligt blev Adela helt allvarlig.---------------------------------------------------------------------------------------------
-Jo, det är en sak som jag har velat frågat dig ...rätt länge nu,sa Adela.
-Ja vad sa Poyan och kollade ut över sjön.
-Jo jag undrar om du vill typ ......bli min .......KILL BÄSTIS ;DD??sa adela.
-Vad?frågade Poyan.
-Ächs inget sa Adela.
-Ska vi dra ?frågade Amir.Som oxå var nere vid stranden.
-JAA ,sa adela snabbt.men tre sekunder senare fattade hon att han pratade med Poyan och blev röd.
-Jag menar jaa!!äntligen lite...Drama här!sa adela.
-Okeeeej,sa Adela.
-HAHA ,nej men det är okej vi tänkte gå ner och fiska med Kim ,men om du vill följa med okej ,sa han med ett stort smile.
-Okej ,men bara om du säger till ngn det kommer att förstöra våran tönt image!sa Poyan.
-Okej ,sa Adela.
-Kul men vi måste bara hämta lite stuff ok?sa Amir.
-ok ,ses här om två kvart sa Poyan.Amir gick.
-kul sa Adela.
-Ja....sa Poyan.
-Vadårå?frågade Adela.
-Ächs inget .
-Okej ,tror du att jag får ta med en kompis eller?frågade adela.
-Haha nej men gör det du sa Poyan.
-Tack sa Adela.och tog upp mobilen och messade .....*Hej Sofia vill
 du följa med mig och ngr andra och fiska eller?//Adde*
_______________________________________
*vilka då ? c:*
*duvet Witens gäng*
*ehum nejtack*
*då går jag väll själv då*
Precis då kom Kim och dom med en massa fiskar saker
-så kommer ni eller ?
-jo sa jag och hoppade klätrade ner från tornet,
sammtidigt i stugan ,
-vad är klockan? sa Alice och kollade på Sofia ,
-typ 5 vadårå? 
-Hoda har varit borta i snart 2 timmar? 
-men du vet ju när hon blir sur så tar det ett tag innan det går över, 
-mm,..det var ganska bra att hon slog till Anton , 
-ja det tycker jag med sa Sofia och skickade ett sms till hoda för säkerhets 
skull , *Hoda är du fortfarande sur?*
Då kom Emma och Anton tillbaks till stugan Alice blängde argt på 
Anton , det var ju inte lixsom Émmas fel, 
-vad gör ni här ser du inte att jag är ledsen ? sa Alice surt till båda.
-det är vår stuga också sa Emma och blängde tillbaks, Anton var mest tyst,
-JO MEN MÅSTE NI VA HÄR NU?! 
-TA DET LUNGT ! låt oss hämta våra saker eller får man inte det?! skrek Emma,
-eller du kanske tycker att man kan bada nakna men jag gör inte så , la hon till,
Alice knipte igen hon visste att Emma lätt skulle kaxa i mot henne , och hon
visste att det inte var Emmas fel så det var ingen idé att vara arg på henne ,
Emma och anton stoppade ner sina bakläder , två filtar och sina mobiler & pengar 
i en väska Emma gick ut till köket och tog med lite frukt,
dom planerar att hålla sig undan ett tag iaf ikväll.
tillslut så gick dom ,
-shitt va klockan är mycket sa Sofia och kollade på klockarn
-någon måste ju laga mat också?
-hmm..jag kan kolla vad det finns i köket ,
-mjöl, maragrin,ägg, mjölk , sylt , joice , oboy pulver,
-då vi ju göra vofflor !
-ja! sa Sofia och lös upp ,
Hoda hade fortfarande inte kommit tillbaks efter sin "promenad"
i skogen.
Sammtidigt så satt killarna och jag och fiskar,
-sååhäär gör man sa Amir och satt på en mask på fiskespöt,
-stackars mask... sa jag och kollade på maskarna i burken ,
-typiskt tjejer sa Witsawa, och jag knuffade undan honom ,
vi satt där ett tag och fiskade både Amir och Poyan hade fått
en fisk var ,
-jag är hungrig sa Witen,
-jag kan smsa Alice och fråga ifall dom har fixat käk sa Poyan ,
*pliing* *Ja det finns vofflor här så det är bara att komma c; <3*
fick han som svar ,
-aboow , kom vi går till stugan Alice och Sofia har lagat Vofflor !
Alla killar reste sig snabbt upp och plockade i hop sina saker ,
och glömmde bort mig helt ,
-Adeeeeeela? sa Amir som var den enda som väntade ,
-öhm gå före ni sa jag,
-okej ,
jag satt kvar ett tag på bryggan och solade lite ,
-åh jag älskar sommar sa jag..............



Hodas tur ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0