forts.

hej sa hon och kollade ner i marken
-hej..
-du..förlåt,
-va? nej asså du kunde inte veta att jag..
-..gillar mig,
-precis ,
-men förlåt iallafall *kram*
Emma gick tillbaks till mig och Poyan och kramade mig hon
såg ganska ledsen ut,
sammtidigt så var hoda halvvägs påväg till stugan hon
gick in och hämtade sina gympadojjor och gick förbi
Alice
-jag log honom sa hon och gick ut på en promenad i skogen brevid,
jag , Poyan stog fortfarande ganska chockskadade efter Hodas
lilla utbrott ,
-Emma du kanske borde prata med Anton sa Poyan , och kollade på Emma ,.
-du har rätt sa hon och gick och letade efter Anton ,
Det blev en ganska pinsamm tysnad när Emma hade gått ,
-du vet,-smset du fick fick ur oss sammtidigt,
-du först sa jag och log ,
-ehm det var inget sa poyan , vad ville du ?
-nej inget , jag tycker synd om Anton sa jag och kollad bort,
-jag med sa han,
-ska vi gå någonstanns?
-visst , jag tror alla behöver få vara ifred just nu så jag ska bara
hålla mig undan ,
-samma här sa jag och vi började gå mot hopptornet för att kunna sitta där och prata
några från dom andra stugorna satt och sola på stranden men det var
inget vi brydde oss om ,
-ööhhm , jahaap , sa han och sträckte på sig,
-ser du något annorlunda med mig ? sa han och kollade på mig,
-hmm, har du klippt dig ?
-jaa sa han och log ,
-men hur du bor ju i en stuga med oss,
-men jag kan klippa mitt hår själv sa han och såg mallig ut ,
-men hahaaha säg något du inte kan ?
han rodnade och sen blev det tyst igen ,
plötsligt blev Adela helt allvarlig.---------------------------------------------------------------------------------------------
-Jo, det är en sak som jag har velat frågat dig ...rätt länge nu,sa Adela.
-Ja vad sa Poyan och kollade ut över sjön.
-Jo jag undrar om du vill typ ......bli min .......KILL BÄSTIS ;DD??sa adela.
-Vad?frågade Poyan.
-Ächs inget sa Adela.
-Ska vi dra ?frågade Amir.Som oxå var nere vid stranden.
-JAA ,sa adela snabbt.men tre sekunder senare fattade hon att han pratade med Poyan och blev röd.
-Jag menar jaa!!äntligen lite...Drama här!sa adela.
-Okeeeej,sa Adela.
-HAHA ,nej men det är okej vi tänkte gå ner och fiska med Kim ,men om du vill följa med okej ,sa han med ett stort smile.
-Okej ,men bara om du säger till ngn det kommer att förstöra våran tönt image!sa Poyan.
-Okej ,sa Adela.
-Kul men vi måste bara hämta lite stuff ok?sa Amir.
-ok ,ses här om två kvart sa Poyan.Amir gick.
-kul sa Adela.
-Ja....sa Poyan.
-Vadårå?frågade Adela.
-Ächs inget .
-Okej ,tror du att jag får ta med en kompis eller?frågade adela.
-Haha nej men gör det du sa Poyan.
-Tack sa Adela.och tog upp mobilen och messade .....*Hej Sofia vill
du följa med mig och ngr andra och fiska eller?//Adde*
_______________________________________
*vilka då ? c:*
*duvet Witens gäng*
*ehum nejtack*
*då går jag väll själv då*
Precis då kom Kim och dom med en massa fiskar saker
-så kommer ni eller ?
-jo sa jag och hoppade klätrade ner från tornet,
sammtidigt i stugan ,
-vad är klockan? sa Alice och kollade på Sofia ,
-typ 5 vadårå?
-Hoda har varit borta i snart 2 timmar?
-men du vet ju när hon blir sur så tar det ett tag innan det går över,
-mm,..det var ganska bra att hon slog till Anton ,
-ja det tycker jag med sa Sofia och skickade ett sms till hoda för säkerhets
skull , *Hoda är du fortfarande sur?*
Då kom Emma och Anton tillbaks till stugan Alice blängde argt på
Anton , det var ju inte lixsom Émmas fel,
-vad gör ni här ser du inte att jag är ledsen ? sa Alice surt till båda.
-det är vår stuga också sa Emma och blängde tillbaks, Anton var mest tyst,
-JO MEN MÅSTE NI VA HÄR NU?!
-TA DET LUNGT ! låt oss hämta våra saker eller får man inte det?! skrek Emma,
-eller du kanske tycker att man kan bada nakna men jag gör inte så , la hon till,
Alice knipte igen hon visste att Emma lätt skulle kaxa i mot henne , och hon
visste att det inte var Emmas fel så det var ingen idé att vara arg på henne ,
Emma och anton stoppade ner sina bakläder , två filtar och sina mobiler & pengar
i en väska Emma gick ut till köket och tog med lite frukt,
dom planerar att hålla sig undan ett tag iaf ikväll.
tillslut så gick dom ,
-shitt va klockan är mycket sa Sofia och kollade på klockarn
-någon måste ju laga mat också?
-hmm..jag kan kolla vad det finns i köket ,
-mjöl, maragrin,ägg, mjölk , sylt , joice , oboy pulver,
-då vi ju göra vofflor !
-ja! sa Sofia och lös upp ,
Hoda hade fortfarande inte kommit tillbaks efter sin "promenad"
i skogen.
Sammtidigt så satt killarna och jag och fiskar,
-sååhäär gör man sa Amir och satt på en mask på fiskespöt,
-stackars mask... sa jag och kollade på maskarna i burken ,
-typiskt tjejer sa Witsawa, och jag knuffade undan honom ,
vi satt där ett tag och fiskade både Amir och Poyan hade fått
en fisk var ,
-jag är hungrig sa Witen,
-jag kan smsa Alice och fråga ifall dom har fixat käk sa Poyan ,
*pliing* *Ja det finns vofflor här så det är bara att komma c; <3*
fick han som svar ,
-aboow , kom vi går till stugan Alice och Sofia har lagat Vofflor !
Alla killar reste sig snabbt upp och plockade i hop sina saker ,
och glömmde bort mig helt ,
-Adeeeeeela? sa Amir som var den enda som väntade ,
-öhm gå före ni sa jag,
-okej ,
jag satt kvar ett tag på bryggan och solade lite ,
-åh jag älskar sommar sa ja och tittade ut över sjön.när Adela såg att det blivit mörkt ute.så drog hon hem :D ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------På vägen på skogen*Hon gick longsamt tills hon såg mig sitta på en filt och dricka en power king.
-Hej ,gmn!Har witen smittat dig eller?frågade Adela.Jag vände mig om och stirrade trött på henne.
-ja dricker oxå power king nue sa jag och log .
-Ska du dra ner till stugan eller?Det blir voffler till middag sa Adela.
-Okej sa jag och gick ner till adela från kulen och plockade undan filten.
-Så...Bra dag eller?frågade Jag.
-Ja jag fiskade med Killarna sa hon med ett stort smile
-Haha så du hade en rolig dag sa jag.
-MMM,dd?frågade Adela.
-Nej inget vikigt bara sitter och så.
-Låter ju....Kul,sa Adela.
-MM väldigt men vi är framme nu sa jag.Tur tänkte väll Adela.Vi gick in Witen och Amir bråkade mot Alice och Soffan.
-VAD har hänt?Fågade jag Eve.(Jag vet att amir inte bor i vår stuga men han hälsade på eller ngt.)
-De ville ha mer voffler då sa Alice att hon inte var deras mamma och då så började de chafsa* om massvis av andra grejor .
-Tack evve sa jag och gick till Alice Adela stog framför mig.
-SLUTA BRÅKA!Skrek jag.De lyssnade inte.Då sa Adela.
-Håll käft Witen och Amir sa hon och kollade lite konstigt på dem.
-Vrf skulle jag,du är inte min mamma,sa Amir men Witen hade slutat skrika.
-Ja men jag kanske borde säga till din mamma om ,det där som hände eller som jag såg,sa Adela
-Du lovade sa Poyan.
-Jag ber er bara att HÅLLA KÄFTEN idioter -.-' !!!!sa Adela och
__________________________________________________________
gick ut och smällde dörren efter sig , det blev helt tyst där inne och alla
bara glodde på varandra,
-Adela brukar inte få utbrott eller? sa Sofia och kollade mot Hoda,
-nej, det måste hännt något ,
-jag går ut..det var jag som var taskig sa Amir och kollade ner i golvet.
han gick ut genom dörren och satt sig brevid mej på trappan ,
det var fortfarande ganska tyst där inne , tillslut så sa Poyan
-ehm någon som har en kortlek ?
-jag har två sa Hoda och trippade fram till sin väska,
-bra då kan vi köra med dubbel så alla kan vara med på bluff, sa Sofia,
-vilka är me ? frågade Emma som lyfte blicken från mobilen för en gångs skull,
-jag , jag , jag me , jag , jag
- ehm allihopa sa Sofia ,
-okej , sa hon och alla satt sig i en ring på mattan på golvet mellan
de två våningsängarna , (min , Hodas , witens o Poyans?)
- vi kör som åt klockans håll , sa Hoda
-det betyder att jag börjar sa Evelina,
-en 3:a -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-en trea,sa Alice.
-En 3a,sa Emma.
-En trea sa Soffan.
-BUUUUUUFEEELLL!! sa jag.
-Meh fuskare sa Soffan och tog upp.Samtidigt ute hos Adee och Amiir.
-Hej.....sa Amir.
-Hej sa adela efter ett tag.
-Jag känner inte dig så mkt och så men ,du brukar inte få utbrott,sa Amir.
-Mhm ,sa Adela lite halvt arg.
-Men jag tycker att det var bra gjort sa Amir som en räddning.
-Verkligen?Frågade Adela.
-Ja sa han och såg att det funkade och log stort.
-Tack sa Adela och log stort till hnm.han tog snabbt ut sina armar ,för en kram.
-Tack sa Adela igen och kramade tbx.
-Ska vi gå in eller?frågade Adela.och log
-Ja ,det gör vi sa Amir.och log tbx.*Där inne*
-Jävla fuskare ,jävla faan vad du fuskar skrek Witen tvärs över stugan.
-Ha!SKA DU SÄGA! Skrek jag tbx .
-IGEN?Måste jag hela tiden hålla på och skrika på er att hålla käft?vad är det för fel på ER JÄVLA PUCKON?skrek ade.Vi fortsatte skrika år varandra och Adela låste in sig på toan.Efter ett tag såg man hur Amirs ansikte blev rött.
-VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ER SER NI INTE ATT ER "BFF" sitter inlåst i toan ,skrek Amir.
-Du ska inte säga ngt!sa jag och skrek tbx.
-HA?vrf inte?sa Amir men jag var redan på väg till Adela.
-Hallå?öppna gmn!snälla gmn sa jag och bankade på toan.Efter ett tag öppnade hon dörren.Hon satt där och log stort.
-De funkade!!!sa Adela.
-Ursäkta?sa jag.
-Ächs inget sa Adela alldeles röd i ansiktet.
-Vad sa Amir igentligen där ute?frågade .
-Ächs inget sa Adela och rodnande änu mer.
-haha sa jag och knuffade lite löst på hennes axel.
-Komm så går vi in sa jag.
-Ja det gör vi,sa Adela. *iNNE I STUGAN*
-Grupp möte!Kan alla sätta sig vid bordet?frågade jag lite halv skrikigt.
-Okej ..vi kommeh sa alla lite halv slöa.
-Okej ,som ni kanske har märkt så bråkar vi mkt i den hära stugan ,sa jag .Emma kollade på Alice.Jag på Witen och Poyan på Adela.
-MMHM,instämde alla.
-Alltså behöver vi regler sa Adela.
-ja sa alla.
-Okej ,men vad för regel?frågade Amir.
-Jag visste inte att du bodde här sa Emma med ett större leende (anton såg).
-JA,Amir!borde inte du dra eller?frågade Anton.
-Meh låt honom vara ,han är faktist min ehum BÄSTIS sa Adela ,
___________________________________________________________
och gav honom en liten puss på kinden , men jag såg att alla glodde
på mig så jag frågade , -någon som har några idéer?
-ehm jaa, vi måste ha mat-tider sa WIten och kände på sin mage (xd)
- jo det kan vi fixa sa Hoda och skrev ner alllt i sitt anteckningsblock ,
-OJJ, Vad klockan är mycket..sa Anton och kollade strängt på Amir ,
han fattade singnalerna ,
-ehm..jag tror jag borde gå till min stuga nu , sa han och gick mot
dörren ,
-Vänta , jag följer med halva vägen sa Poyan och gick med Amir,
-var det där så nödvändigt Anton?!
-HAH bara för att du vill vara med din pojkvääään va?!
-han är inte min pojkvänn?!
-avundsjuk Anton? sa Witen lite retfullt ,
då blev Anton sur och satt sig i sin säng och lyssnade på musik ,
-FINT? skulle vi inte göra regler så att vi inte skulle bråka och
vad gör ni nu ? ni är hopplösa! skrek Hoda på alla ,
Hon lungnade ner sig och sa sedan lungt ,
-några andra som har något förslag ?
-kan vi inte typ alltså lära känna varandra bättre allihopa
då kanske det blir minde bråk? sa Emma och rodnade,
-ehm jo jag skriver ner det sa Hoda lite förvånat,
-någon mer ? frågade hon ,
men det var alldeles tyst så ,
-okej men är det någon som kommer på något sen kan ni säga
det till mej så skriver jag upp det på listan , okej ?
-okej...sa alla i munn  ,
*pling*
-nååån fiiick meeess , skrek Ewe över hela rummet ,
-jo jag är medveten om det , sa jag och hemtade min mobile ,
"Hej Adela! vet du ? jag kanske ska få sova i er stuga sista natten
alltså så kommer jag i morgon kul va? :D "
"mmhh, kul :)" 
-Emma sötnos vill du ta en promenad sa Anton och reste sig upp,
-javisst min ehum prins , sa hon och tog honoms hand, 
Anton såg att Alice blev ganska ledsen , så han försökte att vänta 
med "gulli gull " snacket tills de kom ut båda satt på sig skor 
och tjocktröjja och gick på en promenad och dom som var kvar i 
huset var ju , Roman och Sullie som satt på Sullies säng och spelade 
hans spel , Witen som letade i skafferiet efter något att äta Evelina 
Hoda och jag som satt och prata vid bordet ....... 


(OJJ vi har glömmt Roman i nästan hela berättelsen  XD)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0