skriver långt så att jag slipper skriva på ett tag ,

och gav honom en liten puss på kinden , men jag såg att alla glodde
på mig så jag frågade , -någon som har några idéer?
-ehm jaa, vi måste ha mat-tider sa WIten och kände på sin mage (xd)
- jo det kan vi fixa sa Hoda och skrev ner alllt i sitt anteckningsblock ,
-OJJ, Vad klockan är mycket..sa Anton och kollade strängt på Amir ,
han fattade singnalerna ,
-ehm..jag tror jag borde gå till min stuga nu , sa han och gick mot
dörren ,
-Vänta , jag följer med halva vägen sa Poyan och gick med Amir,
-var det där så nödvändigt Anton?!
-HAH bara för att du vill vara med din pojkvääään va?!
-han är inte min pojkvänn?!
-avundsjuk Anton? sa Witen lite retfullt ,
då blev Anton sur och satt sig i sin säng och lyssnade på musik ,
-FINT? skulle vi inte göra regler så att vi inte skulle bråka och
vad gör ni nu ? ni är hopplösa! skrek Hoda på alla ,
Hon lungnade ner sig och sa sedan lungt ,
-några andra som har något förslag ?
-kan vi inte typ alltså lära känna varandra bättre allihopa
då kanske det blir minde bråk? sa Emma och rodnade,
-ehm jo jag skriver ner det sa Hoda lite förvånat,
-någon mer ? frågade hon ,
men det var alldeles tyst så ,
-okej men är det någon som kommer på något sen kan ni säga
det till mej så skriver jag upp det på listan , okej ?
-okej...sa alla i munn ,
*pling*
-nååån fiiick meeess , skrek Ewe över hela rummet ,
-jo jag är medveten om det , sa jag och hemtade min mobile ,
"Hej Adela! vet du ? jag kanske ska få sova i er stuga sista natten
alltså så kommer jag i morgon kul va? :D "
"mmhh, kul :)"
-Emma sötnos vill du ta en promenad sa Anton och reste sig upp,
-javisst min ehum prins , sa hon och tog honoms hand,
Anton såg att Alice blev ganska ledsen , så han försökte att vänta
med "gulli gull " snacket tills de kom ut båda satt på sig skor
och tjocktröjja och gick på en promenad och dom som var kvar i
huset var ju , Roman och Sullie som satt på Sullies säng och spelade
hans spel , Witen som letade i skafferiet efter något att äta Evelina
Hoda och jag som satt och prata vid bordet .
-Jahap....sa Adela medans evve kollade på mobilen.
-Jah du har rätt ,ssa Evve helt borta i mobilen hon lyssnade inte.--------------------------------------------------------
-Jag vet vem du är käääääär i evve,sa jag för att få hennes uppmärksamhet.
-Vad bra,sa hon .
-Jaha kuuuul sa Adela och tog upp sin mobil.
-Tråkiga ni är asså -.-' sa jag.och gick till min säng.
-heeej sa jag och kollade ner på witen som drack en redbull och kollade på en film på mobilen.Han svarade inte.
-Vilken film kollar du på då?Frågade jag och klättrade ner till witens säng.
-Vah?nej ingen speciell sa Han och stänge ner mobilen.
-Vart tog Poyan vägen?sa Witen förvirrad.
-HAN GICK UT OM DU MISSADE DET!!sa jag och klättrade upp på min säng.
*samtidigt ute hos Poyan Amir*
-såå hur går det ....med eran stuga ,frågade Poyan.
-Bra fast Clara är på mig hela tiden,sa Amir.
-Haha igen?sa Poyan och skrattade Amir blev alldeles röh i ansiktet.
-Jaha vi är framme sa Amir.
-Vi ses sa Poyan och amir räkte fram armarna för en kram.Poyan kollade konstigt på hnm.
-Ehh ,dålig vana sa Amir och började gå.
-ses ,sa båda och Poyan började gå tbx .
*samtidigt i stugan*
-Ngn som vill göra ngt roligt frågade jag medans jag hängde uppochner över säng kanten.
-Jag är med bara vi hittar på ngt kul sa Evve.
-Jag vet vi kan väll gå ut på promenad sa Witen.Alla sirrade på hnm ,det var inte likt hnm .
-Eller ngt sa han .
-Jag är med sa jag.
-MM jag med sa adela och Roman.
-Meh orka sa evve jag sitter här och väntar tills Poyan kommer sa Evve.
-Ah kej sa Roman och gick då snabbt som möjligt fram till Evve och satt sig,
________________________________________
-vad vill du?! skrek hon halft ,
-Ahapp Adela hänger du med då??frågade Hoda ,
-ehm nej , tror jag vill vara ensam ett tag ,
-okej är det nån som vill gå ut på en promenad då?! sa Witen ,
-Jag är med , sa Hoda snabbt och stirrade ilsket mot Alice,
-jaja,jag följer med då ,
-..och jag sa Roman och reste sig upp alla gick ut
-jag kan väll också sa sofia tyst och följde efter,
Ewwe satt kvar i "köket" och smsade , och jag klättrade upp i min säng
och smsade (hahah sociala eller vaddå?).
en smäll hördes i halleeen ,
-EEEEEEEEEEEEEEEEEEMMMMMA JAG MÅSTE SÄGA NÅGOT! skrek jag
-ehm det är jag sa Poyan och rodnade ,
-ojj , ehem det visste jag väll?
-vart är alla ?
-ute och ehm går typ sa jag och lyfte blicken från mobilen,
-jaahapp,
-i morgon kommer Mia hit sa jag utan att bry mig,
-du har väll inte sagt det där om ?
-va?nejnejnej ! sa jag och rodnade ,
-varför kommer hon då?
-Simon kommer komma till vår grupp sista natten ,
-neeeeeeeeeeeeeeeeeej,varför? sa Poyan,
-hah han har bråkat vaaaddåårå?
-ALLA tjejer kommer vara runt honom som flugor runt socker !
-tahhaha , flugor runt socker?! nej men jag vet vad du menar ,
och det är ganska irriterande.
Han bara log som svar , då kom äntligen Emma och Anton tillbaks.
-eeeemmma! VEEET DU VAD?Simon kommer hit imorgon,sa Adela.-------------------------------------
-Ohh ,haha kuuul ,sa Emma med ett smile ,då kollade Anton på henne.
-Jag menar kul att han kommer men du vet ju jag har anton sa hon och kramade hnm.
-mmm sa Anton .Han gick för att borsta tänderna.
-KUL men vrf så sent?frågade Emma.
-Jag vet inte ,sa Adela.
-Okej ska nog sova snart sa Emma.
-Så tidigt ?frågade Adela.
-Klockan är ju halv elva på kvällen och jag är super trött ,sa Emma och gick ner till Adela och kramade henne godnatt.
-Godnatt ,jag tror att jag tar ngt att äta och fikar lite med mig själv sa Adela.
-Okej gmn sa Emma och sov på sängen.
då komm vi in från att haft tagit en promenad på en halv timma.alla var röda i ansiktet.
-Vad hände igentligen?frågade Adela och log stort.
-Det var vääldigt kallt ute extremt kaallt sa Jag och darrade.
-Påmin mig om att inte göra om det där någonsin igen sa Alice ännu rödare.
-Okej det lätt ju bra sa Adela och fortsatte att kolla på sin mobil.
-Är ngn med på att köra chrader?frågade jag.
-ahkej sa Alice och witen och Adela .
-Jag börjar !Adela vad är jag?frågade jag.
___________________________
-Du är en fågel? sa jag och skrattade
-rätt ,
-*host* töntar *host* sa Poyan och kollade sedan bort ,
-vi har iaf inte tråkigt som du ? sa Alice irriterat
-vem sa att jag har tråkigt ? sa Poyan kaxigtm
-käääft , skrek Hoda , din tur Adela!
-okej , vad är jag sa jag och hoppade upp och ner ,
-lätt sa Witen , en groda !
-jaa! sa jag och log stort,
-ehm jag är trött men fortsätt ni sa Alice och gick till köket för att byta om till
mjukis och linne ist för jeans , hon satt på musik i sina hörlurar och började
byta om.
-one two three four , uno dos tres cuatro,iknow you want me....
när hon var klar skulle hon gå och lägga sig så hon vände sig om
och där stod Anton vid "dörr öppningen"
-vafaan gör du här?
-asså jag...stammade han.
-hur länge har du stått här ?
-ett tag..men...
-är du sjuk eller? står du och kollar när jag byter om ?!
-nejmen jag visste..
-A ellerhur?!
Hon hastade (snabba steg) till "sov salen"
-Emma! , du får ta och säga till din kille?!
-vadårå?
-Han kollar på mig när jag byter om!?
Emma vrider blicken från Alice och kollar strängt på Anton,
-du gjorde vaddå ?!
det blir helt tyst alla kollar på Emma och Anton,
-asså..jag det var inte meningen ,
-HAHA. du är inte sann , ?
-hur länge stod han där? sa Emma och vände sig om till Alice ,
-han sa ett tag , asså euw han stod och glodde!
-Men älskling..sa Anton och kollade ledsammt på Emma.
-Nej. Sa Emma och la sig tillrätta i sängen och blundade,,
Det var helt tyst i rummet ett tag och alla började klättra upp
i sina sängar för att sova , alla låg ganska stilla ingen vågade
säg något på en halvtimma tillslut så började några prata igen
-psst Poyan? sa jag.
-mhh..sa han sömmnigt ,
-inget ville bara se om du var vaken sa jag och log lite elakt,
han suckade lite och log sen vände han sig om,
man hörde Sofias mage kurra,
-jaag är hungrig , gnällde hon.
-jag med ska vi äta något? frågade Hoda.
-aa,
båda tjejerna gjorde ordning ostmackor och äppeljouice
och satt sig i köket,
-vill du höra ett skämmt? sa Sofia
-Ja sa Hoda och log,
-det var en gång en tysk , en kines ,och en bellman
som skulle träffa en snoppätande drake i en grotta ,
först gick tysken in , efter ett tag kom han ut och sa
ajj , min snopp , sen gick bellman in och efter ett tag
kom han ut och sa ajj min snopp , sen gick kinesen in
och efter ett tag kom Draken ut och sa Ajj min tand
då kom kinesen och sa ching , chang , chong snopp av betong.
-HAHAHAHA,
båda skrattade högt och drack lite äppeljuoice
plötsligt blev.... ganska allvarlig och sa ,
-tror du Anton gillar mig ? Frågade soffan.----------------
-Va ,ja såklart gmn ,sa jag och log brett.
-Nej men ärligt sa Soffan.
-Ja det borde han men du borde nog inte fråga för då kommer jag skicka halva släkten på hnm om han säger nej sa jag fortsatte le.
-Okej gmn sa Soffan och kramade mig.
-Ska jag vara ärlig?frågade jag soffan.
-ja var ärlig sa hon med ett brett leende .
-Jag tror att han gillar dig sa jag och gick upp mot sängen.
-Godnatt gmn sa jag.
-Gonatt sa Soffan.
-Hallå ta och sov nu tjer sa Witen.
-Okej as soffan.
-Meeh ork sa jag och tog upp min mobil.
-Vad vill du göra då sa Witen .
-Ächs kolla på tv hemma sa jag .
-MM jag med det borde finnas en tv här sa witen.
-Ja det finns inget annat att göra sa jag.
-Jag är inte heller trött sa Soffan.
-Är ni med och hittar på ngt frågade soffan.
____________________________________
-okej..elr nej, orkar inte sa Witen ,,
Sofia såg väldigt besviken ut och sa ,
-okej..men då kanske vi borde sova ist för jag
har hört att det ska komma en ny kille i moorgon
-hihi okej sa Hoda , och vände sig om och somna.
*pliing*
-vem fan skickar sms mitt i natten mummlade
jag och tog upp mobilen
"du har väll inte sagt något om duvet? / Amir"
"nej det har jag inte"
"lovar du ?"
"ja , jag svär , sov nu"
"jag kan inte.."
"försök..."
"ok.."
sen vände jag om och somna igen , och vips så var det
morgon ,
-Hallå Adela?
-hwmm..?
-ska vi göra något? det var Sofia, Hoda och Alice som lutade sig
över min säng kant ,
-hur mycket är klockan?,,,mummlade jag,
-7.30, sa Alice och log
-gå o lägg er igen! sa jag och vände mig om
-äsch vi går och badar tjejer , mamma smsade och sa
att det tydligen skulle bli dåligt väder ikväll så vi får passa på
sa Hoda och letade upp sin baddräkt,
Emma och Anton som hade bråkat kvällen innan hade inte pratat
sen dess , Poyan och Witen sov , Roman var ute med tjejerna-----------------------------------
i dom andra stugorna, jag och alice och soffan bästemmde oss för att leta redan på sullie som gick ut tidigare än oss och samtidigt efter det bada.
-Kommer ni tjejer?frågade jag.
-JAAA sa alice och hade fortfarande på sig sina sov kläder och kammade håret i en halvtimma.
-KLAR,sa soffan.
-Jala alice jag drar om fem minuter sa jag och kollade ut från fönstret.
-Men JAAA sa alice .Soffan kollade oxå ut i fönstret när vi såg att Sullie var på väg in ,Soffan lyste upp och sprang ut ur stugan.
-HEEJ Sullie sa hon och sprang fram och kramade honom.
-Ehh hej sa han och kramade tbx och blev alldeles röd i ansiktet.
-Vi tänkte dra ner till sjön och bada hänger du med eller?frågade hon med ett stort leende .
-Nej ork sa han men ångrade sig snabbt när han så hur Soffan blev ledsen igen.
-Jag skojar bara så klart jag hänger med sa han .
-Tack sullie ,sa soffan då jag precis komm ut ur stugan med Alice.
-Kommer ni eller?vi drar sa Soffan.
-Yees sa soffan och började gå snabbt genom skogen.
-visst är det fint här sa Soffan och såg ut på skogen.
-MM jätte sa sullie och kollade backom sig där jag och alice gick. samtidigt där back pratade vi om...
-Jag vet inte kolla bara på dem vad de är glada sa Alice.
-Hur vet du det?frågade jag.
-Ser du inte hur glad soffan är hon gillar verkligen sullie ,men sullie är så dumm så han ser inte det,sa Alice.
-Eller så är det tvärtt om ,han kanske är såååå kär att han tycker att det är fånigt och lite pinsamt sa jag.
-MM ja du har rätt,sa alice.
-DD?är du kär i ngn ny än?frågade jag,
-Vadå jag sa Alice och rodnade.
-HAHAH!redan men gmn sa jag.
-Kanske inte heelt kär kanske bara ytte pytte lite ,sa Alice.
-OMG ,vem sa jag.
-Det här kanske låter lite konstigt men jag är kär i Simon,
__________________________________________________
-euww..MEN GRATTISS GUMMAN ! sa Hoda
-..för vaddå ? sa Alice och kollla lite snett på Hoda
-ehe jag vetinte sa hon och böjde sig ner för att knyta skorna.
och dom fortsatte gå mot skogen , och sen till stranden.
sammtidigt i stugan -
-Adela kom? säger Poyan som sitter upp i sängen
-whmm...säger jag sömmningt
jag sätter mig lite vinglit upp och klättrar ner till i Poyans säng ,
-vad äre ? frågar jag och gnuggar mig i ögonen ,
-titta vad jag hitta i min säng ?
-vad är det ? OMG ett breev awwwwwwwwwwwww...piper jag och ler.
-jag vågar inte titta säger han och rodnar ,
-du är min bästa tjej kompis läs , säger han sedan ,
-aw hihi okej säger jag och öppnar brevet.
"Hej Poyan , jag tycker att du är en underbar person
så jäkla söt och perfekt,men jag har aldrig vågat
prata med dig , men jag tänker på dig dag o natt."
-Awwwwwwwww....tjöt jag och kollade på Poyan
som var rödare än någonsinn,
-vem var det ifrån sa han och kolla ner i täcket,
-det står inte sa jag och fnittrade ,
han var helt tyst och skämmdes jätte mycket ,
-..men du lite gulligt var det väll? det finns tydligen nån i
stugan som gillar dig o det är du väll glad för ,
-jo men säg inget till nån okey ?
-lovar habibi .
-va?
-inget dålig vana ,
-kom vi går tilll killarna i det andra huset och hämtar dem , och
går och badar .
-vaddååråå?
-va? ingenting sa jag o rodnade , och slogg till honom för att han inte skulle fråga mer än så.-----------------
-MM okej då ,men du snälla det är så uppenbart sa Poyan.
-Vad?frågade Adela.
-Hahah nej skushar (stavning) bara med dig sa han och gick ner för sängen.
-Så ska vi?fågade adela.
-vadå?så klart killarna kommer sa Poyan.
-okej sa adela och hoppade ner till P0yan. samtidigt ute i skogen,vi hade tappat bort oss.
-Vart är vi frågade Sofia mig .
-Vadå?det är ju ni som går först jag trodde ni visste sa jag.
-Vadå rå frågade Sullie.
-ja var är vi pucka sa Alice.
-Hur ska jag vet?frågade Sullie.
-Du går ju faktist först då sa jag.
-sluta skälla på sullie sa Soffan det är mitt fel med sa Soffan.
-MM ja soffan det är det sa jag ,
-vi svänger här sa jag.
-Vart?frågade sullie.
-kan du hålla käft frågade alice.
-Men tat lungt.
-hur ska jag ta det lungt när du tappat bort oss din idiot sa alice.
-MEN HALLÅ!det är ju mitt fel oxå -.- sa Soffan.
-Ja sluta skälla på mig bara sa sullie.då såg vi witen komma fram genom skogen.alice sprang framm till witen.
-WIIIIIIIIIIIIITEEEEEN sa hon och kramade honom.
-ehh hej sa han och rodnade.
-Vet du var vi är någon stanns? frågade jag.
-MMM vi är i fjällnora sa han och asg.
-jätte kul witen ,om du inte säger kommer jag att slå di sa jag.
-Haha jätte kul hoda du är typ den svagaste tjejen här sa witen .jag gick fram till honom och
___________________________________________
gav han en box på armen ,
-skärp dej! vet du vart vi är ?! sa Hoda och höjde rösten en aning
-Jaja,, jag var precis med Amir och skulle tillbaks till stugan
det är bara att gå...
-vad? sa Alice
-ehm jag har glömmt vilket håll jag kom i från ,
-åh fint sa Sofia och kollade ner i marken ,
-aja , vi kommer ut härifrån sa Alice och började gå rakt in i skogen,
-ska vi inte vända och gå samma håll som vi kom ifrån? frågade sofia
och kollade sedan på Sullie för att få lite stöd , det var ju trots allt dom
som hade virrat in alla i skogen ,
-ja , det tycker jag med säger Sullie ,
-nej nu gör vi som Alice säger , säger Hoda och går
efter Alice och alla andra lyder motvilligt  ,
sammtidídigt så är Emma,Ewwe , och Elsa med varandra på stranden och solar,
-hallå skulle inte Sullie och dom också komma? säger Emma och
sätter på sig solglasögonen ,
-jo jag tror det sa Elsa och vände sig om för att sola ryggen ,
-men asså tänk om något har hännt dom ? sa Emma oroligt ,
-nej gumman , ta det lungt nu sa Ewwe och klappade henne på ryggen ,
-vi är nästan ensamma på hela stranden det är bara Anton , Roman ,
Hugo , Simon , som är vid hopptornet och leker , vet ni vad det
betyder ? ...säger Ewwe och sätter sig upp ,
-tjeeeeeeeeeeeejsnack! säger både Elsa och Emma i mun ,
(bara för att ni inte ska bli så förvirrade så bor Elsa i stuga 1
men brukar endå vara lite med Evelina och Emma vid stranden
och nu är dom med varandra )
-Emma vad hände mellan dej och Anton har ni bråkat? frågar Elsa
som inte har varit med så mycket eftersom hon är i den andra stugan
så hon vet inte vad som har hännt,
-jo,men..jag är inte så arg på honom bara ganska irriterad,
säger Emma och kollar ner i marken,
sammtidigt så håller jag och Poyan på att gå till dom andra stugorna för att
hämta "dom andra" killarna ,
det är en ganska pinsamm tystnad, och jag gör ett försök till att lätta upp stämmningen,
-såå..hur gammal var du när du var liten ?
-jag var..vänta va?
-ojj , jag är ehum nervös
-för vaddå? frågar han och kollar konstigt på mig ,
-va? jaha nej inte så...ingenting.
-okej...
och det återgår till en ganska pinsamm tystnad igen,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0